facebook

Aktualności

05-10-2016

WSPARCIE DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH - RUSZA PROJEKT „MOŻEMY WIĘCEJ I LEPIEJ. AKADEMIA WSPÓŁPRACY FINANSOWEJ JST-NGO”

WSPARCIE DLA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH - RUSZA PROJEKT „MOŻEMY WIĘCEJ I LEPIEJ. AKADEMIA WSPÓŁPRACY FINANSOWEJ JST-NGO”

 

Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, przy współpracy z lokalnym partnerem - Stowarzyszeniem Dębicki Klub Biznesu (Ośrodkiem Działaj Lokalnie) - zaprasza przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w bezpłatnych szkoleniach dotyczących finansowych mechanizmów współpracy samorządów i organizacji pozarządowych, w ramach projektu „Możemy więcej i lepiej – Akademia współpracy finansowej JST-NGO” współfinansowanego ze środków Programu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Fundusz Inicjatyw Obywatelskich.

 

Szkolenia adresowane są do organizacji pozarządowych i obejmują stosowanie następujących mechanizmów współpracy: inicjatywa lokalna, małe granty, dotacja inwestycyjna, regranting, umowy wieloletnie, pożyczki, gwarancje, poręczenia, budżet obywatelski, zamówienia publiczne.

 

Przedstawiciele organizacji pozarządowych zakwalifikowanych do udziału w szkoleniach:

 

·         będą mieli możliwość uczestnictwa w dwudniowych, bezpłatnych szkoleniach, organizowanych w pięciu lokalizacjach przez Akademię wspólnie z pięcioma Ośrodkami Działaj Lokalnie;

·         otrzymają, także bezpłatnie, podręcznik regrantingu oraz materiały szkoleniowe, obejmujące wszystkie pozostałe mechanizmy współpracy finansowej.

 

W trakcie szkoleń doświadczeni trenerzy przekażą uczestnikom wiedzę na temat tworzenia i działania mechanizmów współpracy finansowej, korzyści wynikających z ich stosowania, pokażą także konkretne przykłady samorządów, które efektywnie stosują te instrumenty. Uczestnicy szkoleń będą mogli również zapoznać się z modelem regrantingu wypracowanym przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce.

 

Każda z organizacji zakwalifikowanych do udziału w szkoleniach zobowiązana jest do:

 

·         delegowania dwóch osób, które będą uczestniczyć w szkoleniach,

·         pokrycia kosztów ich przejazdu na szkolenia (jeżeli szkolenia odbywać się będą poza miejscowością organizacji),

·         podzielenia się wiedzą pozyskaną na szkoleniach z przedstawicielami co najmniej jednego samorządu gminnego lub powiatowego i podjęcia z tym samorządem współpracy w zakresie wdrożenia co najmniej jednego z omawianych w trakcie szkoleń mechanizmów współpracy finansowej.

 

Najskuteczniejsze organizacje, które podejmą współpracę z samorządami, otrzymają wsparcie doradców i ekspertów Akademii w zakresie wypracowania i wdrożenia mechanizmów współpracy.

 

Szkolenia odbywać będą się pomiędzy listopadem 2016 roku a styczniem 2017 roku, a wsparcie doradcze dla organizacji we współpracy z samorządami będzie dostępne w okresie od stycznia 2017 roku do czerwca 2017 roku. Terminy szkoleń zostaną ustalone w porozumieniu z uczestnikami po zakończonej rekrutacji.

 

Podstawą kwalifikacji do udziału w szkoleniach jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego, który dostępny będzie do 14 października 2016 roku - pod adresem: https://goo.gl/forms/mi3yTY8a1rz415ED3

 

Informacje podane w formularzu zgłoszeniowym będą podstawą kwalifikacji do udziału w szkoleniach. Kwalifikacji dokona Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce w oparciu o opinie ekspertów, biorąc pod uwagę:

 

·         dotychczasową aktywność organizacji, w tym w zakresie współpracy z samorządami,

·         jej potencjał i możliwości współpracy z samorządem we wdrażaniu mechanizmów finansowych będących przedmiotem szkoleń,

·         doświadczenia w zakresie współpracy z samorządami uczestników szkoleń,

·         propozycje dotyczące samorządów, z którymi organizacja zamierza współpracować po zakończeniu szkoleń.

 

Akademia zakwalifikuje do udziału w szkoleniach po 10 organizacji pozarządowych w każdej lokalizacji. Dodatkowo wybrane zostaną po 2 organizacje w każdej lokalizacji jako uczestnicy rezerwowi. Będą oni mieli możliwość uczestniczenia w szkoleniach w sytuacji, w której przedstawiciele zakwalifikowanej dziesiątki organizacji nie będą mogli wziąć udziału w szkoleniach.

 

Więcej informacji uzyskać można w Stowarzyszeniu Dębicki Klub Biznesu - osoba do kontaktu: Paweł Werbowy - e-mail: poczta@dkb.info.pl, tel.: (14) 681 90 30 lub w Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce - Stanisław Głąbski - e-mail: s.glabski@filantropia.org.pl, tel.: 22 622 01 22 wew. 24

Turystyka
Polityka cookies

www.ugdebica.pl
Gmina Dębica
ul. Stefana Batorego 13, 39-200 Dębica
Tel: +48 (14) 680-33-10; Fax: +48 (14) 680-33-36
NIP: 872-221-67-36
e-mail: urzad@ugdebica.pl
Realizacja: ideo
CMS   Edito Powered by